Primeres impressions Un nus d'emocions, Entitats de Cultura popular del Prat - Núria Abelló

És un llibre que tenia pendent des de fa uns mesos i m'alegro molt d'haver-lo començat perquè em fa reconnectar amb la terra i el sentiment de pertinença. 

M'agradaria destacar també el gran treball que hi ha darrera d'aquesta col.lecció d'entitats, no només perquè cadascuna té la seva història, missatge i valors, sinó perquè cada apartat porta imatges de qualitat i de moments èpics, expressions pròpies del llenguatge de la gent que forma l'associació i del lloc originari (dialectes diversos de Catalunya) d'on provenen, com també un mur participatiu (la meva part preferida) on cada membre explica què sent quan assisteix a les festivitats. 

Tot i no haver-lo acabat encara, estic segura de que podré recomanar-la com a lectura didàctica, amena i bonica. Sobre tot per a gent del Prat, per conèixer les arrels i la diversitat i per plantejar-se formar part d'alguna d'aquestes entitats que tant lluiten per conservar tradicions i fomentar trobades populars. 

La meva part, fins ara, preferida és el capítol del Ball dels diables, donat que no coneixia que existia un grup, al marge de la colla típica de diables, que resulta que fa actuacions alternatives amb un to còmic però molt tradicional. Té raó l'autora i crec que aquests capítols més "diabòlics" són els millors per començar ja que són el típic espectacle familiar que tothom coneix, que emociona i porta adrenalina, que et situa amb l'olor a pólvora a qualsevol plaça o carrer de la nostra estimada ciutat. 

En definitiva, vull recordar no només l'amor i carinyo (i temps jaja) dedicat a l'obra, sinó també el gran carisme, singularitat i identidad que porta el llibre en sí. No puc explicar-lo, però llegint-lo pots arribar a fer-te present a les entrevistes a l'Artesà, sentint la devoció de cada entitat i arribant a compartir l'entusiasme i alegria de cada festa. 

You Might Also Like

0 comentaris